tirsdag den 13. marts 2012

DKK aktivitet 2 uge 11


                                                      DKK aktivitet 2 uge 11


Da jeg for tiden ikke er i en institution, kan jeg kun svare på ang. Målgruppe som jeg gerne vil arbejde med.
Det er med børnehave børn og i den forbindelse tror jeg ikke der er nogen der endnu kan bruge en mobil telefon J
Selvom børn lærer hurtig de forskellige medier må jeg sige, at der er de trods alt for små til mobil telefoner.
Kommer man bare et par år op i alderen, altså i sfo, er der allerede mange der har mobiler.
Det er en slags tryghed for forældrene, at de denne vej kan få kontakt med deres børn.
Lige for tiden er det oppe i medierne med at have en gps på mobilen, så forældrene kan følge med i, hvor deres børn er. Det kan f.eks bruges til børn, der har svært ved at orientere sig om veje eller hvor man befinder sig. På denne måde er det en tryghed for forældrene.

Iagttagelser er forskellige fra om man er på arbejde eller hjemme, tror jeg. Når man er hjemme tror jeg, at man laver lidt ved siden af man snakker i telefonen. I hvert fald hvis det er en længere samtale.

Et eksempel: Min kæreste snakkede i mobilen med en ven igennem 1 time. Alt imens han bla. nåede at tjekke mails og sende en enkelt, han pakkede noget ud af en pose, kommunikerede lidt med mig, og fik tjekket sit akvarium.
Så mænd kan faktisk godt ind imellem multitaske J

Derfor mener jeg også at der er forskel på om hvor man befinder sig.
Det er jo mere afslappet at snakke i mobil når man er hjemme.

Men forskellen kan også ligge i, hvem man snakker med. Om det er en ven, familiemedlem eller måske ens chef. Det afhængig af hvordan situationen er. Kan man se det er en ven der ringer, starter man måske med at sige ”Hej” i stedet for ens navn, hvis man ikke kender vedkommende der ringer.
Derfor er det lidt situationen der afgør hvordan man svarer når telefonen ringer, tror jeg.









2 kommentarer:

  1. Hej Anette

    Det er rigtig dejligt at se, hvor godt du er i gang med at arbejde på din blog.

    Jeg bemærkede, at du skriver: "Lige for tiden er det oppe i medierne med at have en gps på mobilen, så forældrene kan følge med i, hvor deres børn er" - Hvad synes du om, at forældre på den måde "altid" kan følge med i, hvad børenen laver? Kunne der være ulemper? Prøv f.eks. at se, hvad Politikken skriver om det: http://politiken.dk/tjek/digitalt/telefoni/ECE656770/du-kan-overvaage-dine-boern-med-ny-mobiltelefon/

    Mange hilsner, Helen

    SvarSlet
  2. Jeg synes der både er fordele og ulemper ved at med en gps. Fordelen er naturligvis at man altid ved hvor børnene er og ulempen at børnene vil følge sig overvåget. Det er svært at vide hvor grænsen går.Og for at få barnet til at forstå at det er for barnets skyld man overvejer en gps.

    SvarSlet